medienorge
Medienorge finansieres av Kulturdepartementet og deltar
		i et nordisk samarbeid via informasjonsnettverket Nordicom. Institutt for informasjons- og medievitenskap ved
		Universitetet i Bergen har det faglige og administrative ansvaret for prosjektet.

Lytting på lokalradio en gjennomsnittsdag

Statistisk sentralbyrå har gjennomført mediebruksundersøkelser hvert år siden 1991 (med unntak av 1993). Undersøkelsene er i hovedsak finansiert av Kulturdepartementet. Formålet er å kartlegge bruken av ulike medier i Norge. I 1995 fikk undersøkelsene navnet Norsk mediebarometer.

medienorge presenterer her tall knyttet til lytting på lokalradio en gjennomsnittsdag. For årene etter 1994 kan kan du velge å få dataene fordelt på ulike bakgrunnsvariabler som kjønn, alder og utdanning. Fra og med 2007 er lytting til direktesendinger på nett inkludert i tallene.

Resultater fra andre deler av Norsk mediebarometer finner du i denne menyen. Rapport for undersøkelsen i sin helhet finner du på nettsidene hos Statistisk sentralbyrå.

hent data

Andel av befolkning som har lyttet til lokalradio en gjennomsnittsdag, fordelt på alle (prosent)

Alle1990199119921993199419951996199719981999  
Alle (9-79 år)-2323-131513121213 
Alle2000200120022003200420052006200720082009  
Alle (9-79 år)11121412119101187 
Alle2010201120122013201420152016201720182019  
Alle (9-79 år)8666555685 
Alle20202021  
Alle (9-79 år)54 

Merk:

Fordelinger på utdanning omfatter aldersgruppen 16-79 år.

Fra og med 2007 er lytting på direktesendt nettradio inkludert i lyttertallene.

Kilder