Varer og tjenester handlet på Internett
Statistisk sentralbyrå begynte i 2003 gjennomføringen av den årlige undersøkelsen IKT i husholdningene. Formålet er å kartlegge tilgang til og bruk av IKT i norske husholdninger. Opplegget for undersøkelsen er utarbeidet gjennom internasjonalt samarbeid i regi av Eurostat og OECD. Data finnes både for husholdninger og personer og kan fordeles etter ulike bakgrunnsvariabler.
Data fra denne undersøkelsen er ikke oppdatert fordi vi venter på sammenlignbare tall for påfølgende år fra SSB.
Her finner du tall for varer og tjenester handlet på Internett, blant personer som har handlet på Internett siste 3 måneder. Tallene kan fordeles etter kjønn, alder, utdanning og arbeidssituasjon.
Andel som har handlet ulike varer og tjenester på Internett siste 3 måneder, fordelt på alle , 2003 (prosent)
År | Alle | Daglig- varer | Film/ musikk | Bøker, magasiner læremateriale | Klær, sports- artikler | PC software | PC hardware | Elektr- onisk utstyr | Aksjer, finans- tjenester | Reiser m.m. | Billetter | Lotteri/ tipping | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2003 | Alle (16-74 år) | 1 | 29 | 37 | 27 | 15 | 13 | 16 | 9 | 52 | 34 | 6 |
Merk:
Fordelinger blant de som har handlet på Internett siste 3 måneder.