medienorge
Medienorge finansieres av Kulturdepartementet og deltar
		i et nordisk samarbeid via informasjonsnettverket Nordicom. Institutt for informasjons- og medievitenskap ved
		Universitetet i Bergen har det faglige og administrative ansvaret for prosjektet.

Kinobesøk siste 12 måneder

Statistisk sentralbyrå har gjennomført mediebruksundersøkelser hvert år siden 1991 (med unntak av 1993). Undersøkelsene er i hovedsak finansiert av Kulturdepartementet. Formålet er å kartlegge bruken av ulike medier i Norge. I 1995 fikk undersøkelsene navnet Norsk mediebarometer.

Her finner du tall for befolkningens kinobesøk siste 12 måneder. I menyen til høyre kan du velge mellom data for andel som har vært på kino, eller antall besøk siste 12 måneder. Du kan også velge å få dataene fordelt på ulike bakgrunnsvariabler.

Resultater fra andre deler av Norsk mediebarometer finner du i denne menyen. Rapport for undersøkelsen i sin helhet finner du på nettsidene hos Statistisk sentralbyrå.

hent data

Andel som har vært på kino siste 12 måneder 1991 - 2021, fordelt på alle (prosent)

Alle1990199119921993199419951996199719981999  
Alle (9-79 år)-5852-615862606863 
Alle2000200120022003200420052006200720082009  
Alle (9-79 år)65696666686767677073 
Alle2010201120122013201420152016201720182019  
Alle (9-79 år)70686773697172757675 
Alle20202021  
Alle (9-79 år)6742 

Merk:

I 2020 har SSB gjort endringer i inndelingen av landsdeler og familiefaser.

Fordelinger på yrke og utdanning omfatter aldergruppen 16-79 år.